Retourneren en omruilen
Herroepingsrecht
- Bij de aankoop heeft de Klant de mogelijkheid af te zien van zijn aankoop, zonder opgave van reden en zonder betaling van een boete binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering. De kosten voor het terugsturen van de goederen zijn ten laste van de Klant.
- Tijdens de bedenkperiode zal de Klant zorgvuldig omgaan met het artikel en de verpakking.
Het uitgangspunt hierbij is dat de Klant het artikel slechts mag inspecteren zoals hij dat in een fysieke winkel zou mogen doen.
- De Klant dient binnen deze termijn van 14 dagen te melden dat hij de overeenkomst wil herroepen. Deze melding dient te gebeuren op basis van het herroepingsformulier. Dit formulier dient per mail verzonden te worden naar hello@mamie-shop.be.
MaMie zal de Klant per mail een ontvangstbevestiging van de herroeping sturen.
- Indien de Klant niet over herroepingsrecht beschikt, zal MaMie dit duidelijk in het aanbod vermelden.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- Die door MaMie tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de klant.
- Die duidelijk persoonlijk van aard zijn.
- Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden (printables).
- Die van digitale aard zijn, dit geldt bijvoorbeeld bij artikelen die voor de Klant via een link toegankelijk werden.
- Van zodra de Klant melding deed van herroeping, begint er een nieuwe termijn van 14 dagen te lopen waarbinnen de Klant de goederen naar MaMie moet terugsturen (t.a.v. MaMie, Grotenbroekstraat 132, 9890 Gavere).
De Klant kan het retourpakket retourneren via de post, en dient te bewijzen dat de geleverde artikelen tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
- Indien de Klant binnen bovengenoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt dat hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht resp. het artikel niet aan MaMie heeft teruggezonden, is de koop een feit.
- De retourzending dient te gebeuren in de originele verpakking, ongebruikt, onbeschadigd, volledig, en voorzien van alle originele labels en handleidingen. Tevens dient bij het retourpakket de factuur of aankoopbewijs toegevoegd te worden.
- Meteen nadat MaMie de bestelling teruggekregen heeft, zal de retourzending gecontroleerd worden.
- Indien de klant een product beschadigd, gebruikt of één van bovenstaande elementen ontbreekt, kan MaMie een schadevergoeding van de Klant eisen. Deze schadevergoeding stemt overeen met de aankoopprijs. Bij een niet-aanvaarde retour conform het voorgaande zal MaMie niet gehouden zijn tot betaling van enig bedrag en blijft het product eigendom van de Klant. Deze kan op uitdrukkelijk verzoek van de Klant en diens kosten terug bezorgd worden aan hem. Het risico van de terugzending van het product alsook de kost voor het opnieuw verzenden worden uitsluitend gedragen door de Klant.
- Bij aanvaarding van de retour worden de gelden van de aankoop binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst en controle terugbetaald aan de Klant. De terugbetaling is inclusief de leveringskosten, op voorwaarde dat de Klant niet uitdrukkelijk zelf gekozen heeft om af te wijken van de standaardlevering. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de Klant is gebruikt tenzij de Klant instemt met een ander betaalmiddel, zoals een cadeaubon.
Omruilen
- MaMie biedt de mogelijkheid om producten te ruilen binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, op voorwaarde dat het artikel ongebruikt, onbeschadigd, volledig, en voorzien van alle originele labels, handleidingen en verpakkingen. Tevens dient bij het retourpakket de factuur of aankoopbewijs toegevoegd te worden. De kosten en het risico voor het terugzenden van het artikel ligt uitsluitend bij de Klant.
- De Klant dient binnen de termijn van 14 dagen te melden dat hij het artikel wil omruilen. Deze melding dient te gebeuren per e-mail naar hello@mamie-shop.be.
- Omruilen van een artikel is niet mogelijk voor volgende producten:
- Solden artikelen
- Actie producten
- Die door MaMie tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de klant.
- Die duidelijk persoonlijk van aard zijn.
- Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden (printables).
- Die van digitale aard zijn, dit geldt bijvoorbeeld bij artikelen die voor de Klant via een link toegankelijk werden.
- Van zodra de Klant melding deed van de omruiling, begint er een nieuwe termijn van 14 dagen te lopen waarbinnen de Klant de goederen naar MaMie moet terugsturen.
De Klant kan het retourpakket retourneren via de post, en dient te bewijzen dat de geleverde artikelen tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
- Indien de Klant binnen bovengenoemde termijnen het artikel niet aan MaMie heeft teruggezonden, is de koop een feit.
- Meteen nadat MaMie het artikel teruggekregen heeft, zal deze gecontroleerd worden.
- Indien het artikel sporen bevat van bevuiling, beschadiging, rook, gedragen staat, kan dit niet teruggenomen worden. MaMie behoudt het recht tot weigering van omruiling.
Bij een niet-aanvaarde omruiling conform het voorgaande zal MaMie niet gehouden zijn tot betaling van enig bedrag en blijft het product eigendom van de Klant. Deze kan op uitdrukkelijk verzoek van de Klant en diens kosten terug bezorgd worden aan hem. Het risico van de terugzending van het product alsook de kost voor het opnieuw verzenden worden uitsluitend gedragen door de Klant.
- Bij aanvaarding van de omruiling wordt het nieuwe artikel binnen de 14 kalenderdagen gratis verzonden.
- Indien het te ruilen artikel niet meer op voorraad is, wordt de Klant op de hoogte gebracht en kan hij kiezen voor een ander gelijkaardig product (met dezelfde waarde), of een cadeaubon met het respectievelijk bedrag.